کناف در شیراز

سقف کاذب شیراز

اجرای سقف کاذب کناف در شیراز

اجرای سیستم درای وال کناف

ضرب‌العجل ۴۰ روزه برای رسیدن متروی شیراز به ایستگاه پایانی


بازدید : 2899 نفر

شهردار شیراز برای تکمیل ایستگاه وکیل (بهارستان) از خط یک مترو شیراز، ضرب‌العجل ۴۰ روزه تعیین کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل این ایستگاه، تا پایان تیرماه امسال کل فاز یک مترو به بهره‌برداری برسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه ایستگاه وکیل (بهارستان) اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات و دشواری‌های عملیات اجرایی ایستگاه وکیل، ما امیدوار هستیم که مترو شیراز پایان تیرماه به ایستگاه آخر در میدان الله برسد.

وی با بیان اینکه اضافه شدن ایستگاه وکیل به خط یک مترو شیراز، زمان بهره‌برداری کامل از این خط را با تعویق مواجه کرد، گفت: امکان بهره‌برداری از ایستگاه وکیل و مسافرگیری در این ایستگاه تا پایان تیرماه انجام شود؛ امیدواریم در چند ماه پس از رسیدن قطار به میدان الله، امکان مسافر‌گیری در ایستگاه وکیل هم فراهم شود.

شهردار شیراز، یکی از دلایل احداث مترو را در کنار ایجاد سیستم حمل و نقلی آسان و ایمن، شکوفایی اقتصاد شهرها دانست و با اشاره به دشواری‌های طراحی و ساخت ایستگاه وکیل(بهارستان) گفت: پیمانکاران و مهندسان متعددی از محل این ایستگاه بازدید و همه اذعان داشتند که امکان اجرای این پروژه وجود ندارد، اما شهرداری شیراز با همراهی مشاوران و مهندسانی کارآمد این کار را شدنی دانست و در عمل هم این موضوع را اثبات کرد.

وی بیان کرد: وجود سازه‌های لغزنده و غیر ایمن  اطراف بازار وکیل و ترددهای بی‌شمار و محدودیت‌هایی که ترافیک سنگین این مسیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد می‌کرد و موضوع تملک املاک و ... موانعی سخت بر سر راه احداث این ایستگاه بود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهروندان با پرداخت به موقع عوارض به شهرداری در توسعه شهر کمک می‌کنند، گفت: مردم مطمن باشند که ریال به ریال پول پرداخت عوارض در جهت عمران و آبادی شهر هزینه می‌شود.

ورود 4 رام جدید قطار به شیراز

شهردار شیراز  همچنین گفت: اگرچه تامین واگن مترو برعهده دولت قرار دارد اما شهرداری شیراز با هدف تسریع در به سرانجام رساندن خط اول مترو در این کلانشهر، از محل اعتبارات شهرداری اقدام به خرید 4 رام جدید قطار کرده که به‌زودی وارد چرخه خدمت‌رسان می‌شود.

پاک‌فطرت از دولت درخواست کرد که شهرداری شیراز را در تامین مابقی واگن‌های مورد نیاز قطار شهری، کمک کند؛ البته شهرداری یک قرار‌داد خرید 115  واگن با شرکت تولیده کننده داخلی منعقد کرده و واگن‌ها در حال ساخت است و امیدواریم با کاهش تحریم‌ها به مرور واگن‌ها وارد خط شود.

شهردار شیراز گفت: برای خرید 4 رام قطار اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان هزینه شده و در بحث انعقاد قرارداد 115 واگن نیز تاکنون 5 درصد کل مبلغ قرارداد پرداخت شده است. تا ابتدای مهرماه امسال با ورود قطارهای جدید امکان افزایش مدت زمان فعالیت مترو بیشتر شود.

انتهای پیام/