کناف در شیراز

سقف کاذب شیراز

اجرای سقف کاذب کناف در شیراز

اجرای سیستم درای وال کناف

تخریب درختان یک باغ در قصردشت شیراز


بازدید : 3330 نفر

تخریب درختان یک باغ در قصردشت شیراز
.
مالک یک باغ در قصردشت شیراز اقدام به تخریب بخشی از درختان این باغ برای ساخت و ساز کرد.
.
تخریب درختان این باغ در حالی صورت گرفته که استاندار فارس، شهردار شیراز و اعضای شورای شهر در ماه‌های اخیر بر لزوم حفظ باغات قصردشت تاکید کرده بودند اما شواهد نشان می‌دهد که روند تخریب باغات شیراز همچنان ادامه دارد.
.
ظاهراً مالک این باغ گفته می‌خواهد حسینیه احداث کند اما این در حالی است که تغییر کاربری باغات قصردشت ممنوع است. از سوی دیگر رهبر انقلاب در اسفند ۱۳۹۳ در دیدار مسئولان و فعالان محیط زیست با اشاره به جنگل‌ها و مراتع به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها و عوامل نگهدارنده خاک، از «دست اندازی افراد سودجو به جنگل‌ها و منابع طبیعی» ابراز تأسف شدید کرده و افزودند: «دستگاه‌های مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل‌ها به هر بهانه‌ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهات به ظاهر قابل قبول، مقابله کنند.»
.
در همین حال به تازگی نیز کمیسیون ماده ۵ اجازه داده که بخشی از یک باغ در بولوار چمران شیراز تخریب و به جای آن هتل ۴۵ طبقه ساخته شود. این تصمیم اعتراضاتی را به دنبال داشته. از جمله مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز گفته که «شورای شهر با قطع حتی یک درخت و تغییر کاربری آنچه که اسمش باغ است، مخالف است و حتی اگر درختان را هم خشک کنند، امکان ندارد ما با تغییر کاربری موافقت کنیم.»
.
با توجه به تاکید چندین باره استاندر فارس، شهردار شیراز و اعضای شوراها بر حفظ باغات شیراز و عدم تغییر کاربری آن‌ها باید دید که آیا این سخنان در عمل هم می‌تواند مانع تغییر کاربری باغ واقع در خیابان همت شمالی و بولوار چمران شیراز شود یا خیر.
.
در منطقه قصردشت، مهدی‌آباد، محمودیه، کوه دراک، بولوار چمران شیراز و… باغات گسترده‌ای وجود داشته که در دهه‌های اخیر برخی از این باغ‌ها یا تخریب شده و جای آن ساختمان‌سازی شده و یا بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند.
.
بر اساس اعلام مسئولان، سطح زیرکشت باغ‌های شیراز در یک قرن اخیر به سه هزار و ۵۰۰ هکتار می‌رسیده اما در سال‌های اخیر به کمتر از ۱۴۰۰ هکتار کاهش یافته است.
.
کار‌شناسان می‌گویند این باغات ریه تنفسی شیراز به شمار می‌روند که با تخریب تدریجی آن‌ها، هوای سالم شیراز نیز دستخوش تغییرات خواهد شد./آبان پرس